
Als docent lichamelijke opvoeding, pedagoog en onderzoeker houdt Roel zich al twintig jaar praktisch dan wel theoretisch bezig met opgroeien, opvoeding en onderwijs. Als associate lector Jeugd en Samenleving binnen het domein Gezondheid, Sport en Welzijn is hij coördinator en onderzoeker bij verschillende onderzoeksprojecten op het gebied van interprofessioneel werken en leren in wijkteams jeugd en gezin, en de begeleiding van jongeren in hun overgang naar volwassenheid. Roel maakt onderdeel uit van het Centre of Expertise Preventie in Zorg & Welzijn.
Ben je docent met onderzoeksambities op de themagebieden van de onderzoekslijn? Neem dan contact op om de mogelijkheden te bespreken voor deelname aan de kenniskring of voor de mogelijkheden tot een promotietraject.
Ben je student en wil je stage lopen of afstuderen met een onderzoeksopdracht op een themagebied van Jeugd en Samenleving? Mail ons dan met je voorstel of een korte beschrijving van je onderzoeksinteresses.
Roel van Goor is mederedacteur/auteur van 'Inleiding in de pedagogiek, deel I en II' die in 2017 verschenen bij Boom uitgevers en 'Leefwerelden van Jeugd' dat eind 2018 verschijnt bij uitgeverij Coutinho.
Roel is gepromoveerd op een proefschrift over de status en praktische relevantie van wetenschappelijk pedagogische kennis in het licht van postmoderne twijfel. Gedurende zijn loopbaan publiceerde hij zowel praktijkgeoriënteerde als wetenschappelijke artikelen rond de thema’s opvoeding en onderwijs.
Roel was jarenlang docent en onderwijsontwikkelaar aan de universiteit en hogeschool op het gebied van pedagogiek, filosofie en onderzoek. Als voorzitter van de curriculumcommissie was hij een van de trekkers van de recente herziening van de bacheloropleiding Pedagogiek van Hogeschool Inholland.