}

Business Controller

Functietype: Onderwijsondersteunend/staf
Organisatieonderdeel: Domein Techniek, Ontwerpen en Informatica
Standplaats: Alkmaar
Uren per week: 32-40

Salarisschaal: 12 (€4.445,52 - €5.717,25) of 13 (€5.092,01 - €6.202,13)
Dienstverband: Een tijdelijk arbeidscontract met uitzicht op een vast dienstverband
Reageren vóór: 07-12-2020

Jouw meerwaarde

Je bent als business controller verantwoordelijk voor de Planning & Control (P&C-) cyclus van het domein Techniek, Ontwerpen & Informatica (TOI) en de locatie Alkmaar. Je bent sparringpartner van de directeur/directieteam en levert (bedrijfseconomische) input en advies van waaruit strategische en organisatorische besluiten kunnen worden genomen.  Vanuit jouw expertise verzorg jij de management rapportages waardoor de stakeholders weten waar ze zich bevinden ten opzichte van de doelstellingen en maakt scenario’s en projecties naar de toekomst inzichtelijk. Hierdoor draag jij direct bij aan het realiseren van de ambities, visies en doelen van het domein en de locatie. Je stelt  de stakeholders in staat beter te besturen, levert een bijdrage aan de versterking van het eigenaarschap van teams en draagt bij aan het verhogen van het studiesucces.

Inhoud functie

We zijn voor het domein Techniek, Ontwerpen & Informatica (TOI) en de ondersteunende diensten van de locatie Alkmaar op zoek naar een Business Controller. De TOI-opleidingen zijn verspreid over de locaties Alkmaar, Delft, Diemen en Haarlem.  

Je werkt in deze functie nauw samen met de domein- en vestigingsdirecteur, de managers onderwijs en onderzoek, manager Inholland Service Organisatie (ISO) en Werving, Instroom en Relatiebeheer (WIR), teamleiders en de HRM-adviseurs.  Graag willen wij met jou ons huidige team meer divers en inclusief maken. Je maakt deel uit van het domein directieteam en vestigings-MT. 

Als Business Controller maak je ook deel uit van het hogeschool brede netwerk van (Domein) Controllers. Vanuit dit netwerk vindt ook functionele aansturing plaats. Afhankelijk van ervaring en ambitie is het mogelijk een rol te spelen in hogeschool brede projecten op het gebied van finance en control.

Op dit moment zijn wij nog met elkaar in gesprek over een aanpassing van de interne verdeling. Je zult in ieder geval leidinggeven aan de assistent controller en de subsidieschrijver. Mogelijk dat hier nog iets in veranderd.

Jouw rol

  • Je voert zelfstandig de eindregie op de P&C- cyclus van het domein en de vestiging binnen de gestelde Inholland kaders.
  • Je bent in overleg met de betrokken stakeholders verantwoordelijk voor het proactief opstellen van een begrotingsvoorstel, in lijn met onze ambities. 
  • Je neemt deel aan diverse overleggen o.a. directieteam-, controllers- en MT-overleg vestiging Alkmaar.
  • Je bent verantwoordelijk voor het opstellen van operationele en financiële rapportages, meerjarenplanningen en verantwoording.
  • Je adviseert de directeur en managers bij business cases en analyseert de impact van (onderwijskundige en onderzoeks-) besluiten op de financiën en andere indicatoren van het domein en de vestiging.
  • Je signaleert, zowel intern als in de buitenwereld, trends en ontwikkelingen die van invloed zijn op het domein en de vestiging en komt naar aanleiding daarvan met aanbevelingen en advies.
  • Je levert een bijdrage aan onderwijsvernieuwingen en ontwikkelingen binnen onderzoek door mee te denken over (nieuwe) businessmodellen en deze financieel te vertalen. Je identificeert risico’s, zorgt ervoor dat alternatieve interventies en oplossingsmogelijkheden doorrekenen in scenario's en zorgt voor tijdige, begrijpelijke en waardevolle stuurinformatie. 

Wie ben jij

  • Je hebt een relevante afgeronde WO-opleiding. Bijvoorbeeld in de richting Bedrijfseconomie of Accountancy.
  • Je beschikt over minimaal 5 jaar relevante werkervaring als Business Controller in een dienstverlenende organisatie.
  • Je bent gewend om te werken in de dynamiek van een kennisintensieve organisatie, bij voorkeur heb je ook ervaring met onderwijsprocessen.
  • Je hebt een integrale blik, ziet verbanden, kunt zaken in een groter geheel plaatsen en van daaruit de vertaalslag maken.
  • Je werkt zelfstandig, toont initiatief, weet wat wanneer besproken moeten worden en agendeert dat waar nodig zelf op de juiste plek.
  • Je bent een ervaren en op ontwikkeling en vernieuwing gerichte persoonlijkheid, wendbaar en in staat strategisch-tactisch te denken en handelen.
  • Je communiceert effectief, adviseert overtuigend, werkt proactief en handelt vanuit een op samenwerking gebaseerde relatie met de belangrijkste stakeholders. 
  • Je kunt goed overweg met financiële softwarepakketten.
  • Je beheerst de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift.
Gevraagde competenties:
  • Strategisch denken
  • Adviesvaardigheden
  • Samenwerken
  • Organisatie sensitief
  • Communicatief vaardig

Wat bieden wij

  • Het betreft een tijdelijk dienstverband van 18 maanden met mogelijkheid tot omzetting naar een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.
  • Een salaris van minimaal 4.445,52 en maximaal €6.202,13 bruto per maand, schaal 12 of 13, bij een fulltime dienstverband van 36 uur per week. Jouw inschaling is afhankelijk van de aard van de werkzaamheden en daarbij behorende verantwoordelijkheden. Hierin is jouw relevante (werk)ervaring leidend.
  • Een werkweek vanaf 32 uur is bespreekbaar.
  • Een goed te bereiken werkplek in onze locatie Alkmaar maar ook faciliteiten om vanuit huis te werken (zoals laptop, telefoon, bureaustoel en een thuiswerkvergoeding). Alle gemaakte reiskosten met openbaar vervoer worden 100% vergoed. Kies je voor eigen vervoer weet dan dat je hierin beperkt vergoed wordt.
  • Een uitbetaling van een vakantietoeslag van 8% in mei.
  • Een uitbetaling van een eindejaarsuitkering van 8,3% in december.
  • Een ruime verlofregeling waarin je je eigen keuzes kunt maken. Bijvoorbeeld: bij een fulltime-aanstelling en een gekozen werkweekvariant van 40 uur per week heb je jaarlijks 428 verlofuren. Dit zijn 53,5 vakantiedagen. Onze verlofregeling is inclusief de verplichte vrije dagen en de nationale en erkende feestdagen.
  • Een aantrekkelijke pensioenregeling bij ABP (Pensioenfonds voor overheid en onderwijs).
  • Je krijgt van ons genoeg ruimte (tijd) en ruime middelen (geld) voor professionele en persoonlijke ontwikkeling. Wij vinden het belangrijk dat je altijd bereid bent om te leren. Bij ons staat leren=durven centraal. 
  • Er wordt een verzekering tegen gedeeltelijke arbeidsongeschiktheid voor je afgesloten die volledig door ons, Hogeschool Inholland, wordt betaald.
  • Je hebt bij ons recht op een ruimhartige regeling betaald ouderschapsverlof en een aanvulling op de wettelijke regelingen als het gaat om partnerverlof bij de geboorte of adoptie van jouw kind(je). 
  • Een prettige en informele werkomgeving, waarin we onze collega’s en studenten bij naam kennen.
  • Naast bovengenoemde arbeidsvoorwaarden bieden wij ook een keuzemenu aan. In dit keuzemenu zit o.a. de mogelijkheid tot het kopen en verkopen van bovenwettelijke verlofuren, het fietsplan en de mogelijkheid van saldering woon-werkverkeer en vakbondscontributie.
Sociale partners blijven inzetten op verhoging van de kwaliteit van het onderwijs en onderzoek, van de onderwijsorganisatie en van het personeel. Wij volgen de cao hbo. Een uitstekend pakket aan primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden. 

Jouw werkomgeving

Bij TOI leiden wij de innovatieve makers van de toekomst op. We stimuleren de ontwikkeling van technici, die in verbinding met hun omgeving een bijdrage leveren aan een duurzame, gezonde en creatieve samenleving. We creëren een inspirerende leeromgeving waar groei centraal staat en die professionals uitdaagt het beste uit zichzelf te halen. We leiden technische beroepsbeoefenaars op die beschikken over vakkennis, intermenselijke vaardigheden en een open, nieuwsgierige en lerende houding. 

Ons toekomstbeeld is dat wij studenten, docenten, onderzoekers en werkvelddeskundigen in verbinding brengen om elkaar te inspireren en bij te dragen aan technische innovaties. We leren, onderzoeken, ontwerpen en co-creëren door gezamenlijk te werken aan maatschappelijk relevante technische vraagstukken, met erkenning en waardering voor ieders unieke inbreng. We begeleiden studenten in hun persoonlijke en professionele groei. TOI biedt een inspirerende en uitdagende leergemeenschap, waar ieder individu ruimte krijgt om te experimenteren en zijn/haar talent te ontwikkelen.  

Over Hogeschool Inholland 
Als je komt werken bij Inholland, dan ervaar je dat studenten én collega's bij ons centraal staan. Onze cultuur is persoonlijk en dichtbij, dat betekent een leer-en werkomgeving waarin we elkaar bij naam kennen. Bij ons krijg je de ruimte om je zowel professioneel als persoonlijk te blijven ontwikkelen, in elke rol en op elk niveau. Om zo een inspirerend voorbeeld te zijn voor onze studenten (en zij voor ons) en relevant te blijven in een steeds veranderende wereld.

Op onze 8 locaties verspreid over de Randstad, van de kop van Noord-Holland tot de Drechtsteden, moedigen we onze studenten aan om door te groeien tot zelfverzekerde professionals die de samenleving duurzamer, gezonder en creatiever maken. Vanuit een veilige basis bereiden we hen voor op de banen van morgen. Dit doen we met een breed hbo-onderwijsaanbod en onderzoek, dat zo goed mogelijk aansluit op de ontwikkelingen in de praktijk en dat gericht is op verschillende interessegebieden: van gezondheidszorg tot economie en van techniek tot onderwijs. 

Onze docenten en collega's van de stafdiensten leggen de lat hoog, voor onze studenten, voor elkaar en voor zichzelf. In de steeds veranderende wereld heb je moed nodig om je jezelf kwetsbaar op te stellen en je mening te durven aanpassen. En lef te hebben om kritisch te blijven, dingen uit te proberen en je gevoel te volgen. Continu blijven zoeken, vallen, opstaan en doorgaan. Leren = durven! 

Sollicitatieproces

Durf jij voor deze uitdaging te kiezen? 
Dan zien wij jouw sollicitatie graag voor 7 december tegemoet. Een terugkoppeling op jouw reactie vindt in de week van 7 december plaats. Na een eerste (online) kennismaking op 14 december volgt een tweede gesprek op 17 december. In het tweede gesprek zullen wij je vragen een casus of presentatie voor te bereiden. Een extra koffiemoment kan onderdeel zijn van de procedure. Word jij onze nieuwe collega? Dan verwelkomen we je graag zo spoedig mogelijk in ons team.

Nieuwsgierig geworden, maar heb je nog vragen?
Wij snappen dat je vragen hebt over deze functie. Of misschien ben je nieuwsgierig geworden naar de werkomgeving. Neem dan eens contact op met Richard Oerlemans, Directeur. Hij is bereikbaar via telefoonnummer 088-466 33 04 en kan al jouw inhoudelijke vragen beantwoorden.
 

Heb je vragen?

Voor inhoudelijke vragen
Richard Oerlemans, directeur
Tel.: 088-466 3304

Voor procesvragen
Merel Ramaker, hr adviseur
Tel.: 06-31006625

Deel deze vacature